TerraCarta 12,5 jaar!!

 

Het is 2008. Karel Meinen & Richard Bakker starten samen hun eigen bedrijf: TerraCarta. Naast Richard en Karel start ook Harrie Benjamins vanaf dag één de orde en regelmaat binnen dit team. Het is tevens de start van de kredietcrisis maar ook wordt er een nieuwe wet aangenomen. De WION, een wet die nieuwe regels introduceert voor kabels en leidingen. Richard en Karel zijn goed in het opzoeken van kabels en denken dat dat een unieke kans biedt voor TerraCarta. En wat hebben ze dat ondanks de crisis goed gezien!

 

Inmiddels is na 12,5 jaar het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie van bijna 50 medewerkers. TerraCarta heeft in die 12,5 jaar een ervaring opgebouwd dat geen enkel ander bedrijf in Nederland evenaart.

  • Driekwart van al het spoor in Nederland is in die tijd bemeten,
  • Ruim 1500 kilometer persleiding is in kaart gebracht,
  • 5000 zinkers en gestuurde boringen zijn gecorrigeerd op tekening,
  • 2,5 miljoen vierkante meter zonneparken zijn gekarteerd,
  • En zo kunnen we nog wel even doorgaan!

 

Ook heeft TerraCarta een kwaliteitsstandaard neergezet voor het opsporen van kabels en leidingen die bijna niet te evenaren is. Daarnaast is het aantal nieuwe innovaties en oplossingen die TerraCarta over de tijd ontwikkeld heeft onnavolgbaar. Al vanaf de eerste dag moesten er niet bestaande oplossingen bedacht worden om klantvragen op te lossen. Een paar sprekende voorbeelden zijn:

  • Een spoor-lasbus omgebouwd naar een spoor-meetbus,
  • Gegarandeerd opsporen van gestuurde boringen tot wel 20 meter diepte,
  • Online oplossing voor het interpreteren van grondradar-data,
  • 3D inwinnen van informatie met ‘gewoon’ een mobieltje.

 

Creatief, innovatief en volhardend zijn eigenschappen van Karel en Richard die het bedrijf een bijzondere positie in de markt hebben gegeven. Dat we inmiddels zijn uitgegroeid tot een volwassen bedrijf met bijna 50 man- en vrouwkrachten en al haar dagelijkse processen, hebben we te danken aan de expertise en inbreng van Team TerraCarta. Als we kijken waar we nu staan, en het klantenportfolio dat we nu hebben zoals KPN, SHELL, Deutsche Bahn, ProRail en vele andere grote namen, weten we één ding zeker..

 

Het houdt hier nog lang niet op, vol gas naar het 25-jarig jubileum!